Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Puglia, Itálie - Moje malá, velká výprava XI.

  Po dlouhé době první a zároveň poslední záznam mého bytí zde. Poslední desátý týden byl prakticky nejtěžší ze všech co jsem tu prožil. Ať už psychicky, tak hlavně po fyzické stránce. Určitě to ale nemyslím negativně, spíš naopak. Jak se říká: Co tě nezabije, to tě posílí. Chtěl bych tímto poděkovat Penny a Terrymu mým anglickým přátelům, se kterými jsem prožil poslední dva a půl měsíce.  

 

Olivy
11.11 neděle

V úterý (6.11) nejočekávanější čas nadešel. V osm hodin, resp. sedm hodin normálního času a o hodinu dříve než normálně jsme se vrhli na ověšené stromy plné oliv. Tato pro mě ne zrovna výživná práce při mých prvních minutách, či hodinách byla přímo noční můrou. První strom mi velikostně připadal jako Eiffelova věž a při pomyšlení že si budeme na dalších sto šedesáti devíti stromech hrát, jako na tomhle mě naskakovala husí kůže po celém těle. Kolem poledne se to ale začalo lámat v soutěžení o rekord ve sbírání, jelikož v plánu bylo naplnění jednoho boxu. To je 250 kilogramů oliv (čistá váha) což je pro Italy třídenní práce. My měli během prvního dne 240 kilogramů a v táboře zavládla spokojenost. Resp. Penny byla s výsledkem nad míru spokojena, my s Terrym ale chtěli udělat víc. Druhý večer jsme měli dalších 260 kilogramů a tím pádem naplněné oba boxy. Jen pro upřesnění Terryho plán nikdy nevydrží moc dlouho. Dny čekání na správný čas sběru jsem slýchával, že se pojede do lisu jen pro jeden box. Poté se rozhodl pro dva a ty také den před sběrem na přívěsu přivezl. Ale když jsme měli po dvou dnech oba naplněné, rozhodl se je odvézt do zmíněné haly s ďábelským strojem na olivový olej a přivézt další box. Ve čtvrtek dopoledne jsme se tedy vraceli s dalším, třetím boxem domů. Za pět hodin ale měl Terry znovu jet do Carovigna pro hotový olej a proč by tam jel několikrát. Zahájili jsme tedy stíhací jízdu s časem a za deset minut, v pět hodin odpoledne jsme měli třetí a zároveň poslední box plný a mohlo se oslavně vyrazit zpět. Konečný souhrn zněl: 760 kilogramů oliv, z kterých se udělalo 133 litrů olivového oleje.  Podstupovat to takhle každý rok bych asi opravdu nechtěl, ale zkušenost to byla k nezaplacení. Památku (modré ruce) budu mít ještě pěkných pár dní.

 

Poslední dny

 

Paradoxně mi Itálie jako má milovaná země pro mé shrnutí zde uškodila. Žít bych tu tedy aspoň v jižní oblasti opravdu nechtěl. Lidé které jsem poznal, myslím teď jen italskou populaci jsou přátelští, otevření a možná až nečekaně pohodoví, ale na druhou stranu nespolehliví a tak trochu hloupí. V době kdy krizí zmítaná Evropa se země jako Německo, Velká Británie a jiné velmoci starají prakticky o celý kontinent. Příživníci jako Řecko, Polsko se vezou na vlně s názvem Evropská Unie. Zvyky a život který tu panoval před padesáti, či sto lety se nezměnil, takže i v zimních měsících je siesta každodenní rutinou zdejších obyvatel. Když není práce, tak se svět nezboří a na boty od Armaniho se každý rok peníze najdou. Zdejší přírodu si také ničí sami obyvatelé černými skládkami, kolem kterých každé ráno běhám (a není jich zrovna málo) a o odpadcích podél silnic ani nemluvě. Je mi to až líto co všechno mě tady negativně překvapilo a díky tomu jsem vlastně i poprvé opravdu hrdý že pocházím z malé, poněkud nevýznamné České Republiky.

 

Nechci ale mluvit jen v záporech, výborná kuchyně, krásné ženy a fotbal. To je pro mě z Itálie to nejlepší na světě, ale každý podle svého gusta. Vztah k náboženství je tu velmi silný a myslím že na tom západní svět, který toto pouto velmi rychle ztrácí nic nezmění. Tohle všechno ale poznáte během chvíle a ví to snad každý, kdo tento stát umí najít aspoň na mapě. Co ale opravdu obdivuji to jsem poznal až po čase. Vztah ke svým blízkým, přátelům a především rodině. Pro každého tady není nic důležitější než mít jeden druhého a navzájem se podporovat. Rodina je tu nejdůležitější a na prvním místě. Jakmile jsem se seznámil s Pierem do týdne jsem poznal jeho dvě sestry, manželku, děti, maminku, nebo neteř. S Lucem jsem si zahrál jednou fotbal a za pár dní už jsem stál uprostřed obývacího pokoje jeho rodičů, kde seděl jeho otec a babička. Připadal jsem si jak vzdálený příbuzný a ne cizí člověk odněkud „z východu“. Takové chování a život je pro mě něco jiného, až nemyslitelného. Nepřipustím si jen tak někoho k tělu a to že je to správné, za tím si stojím. Ale na druhou stranu, lidé by měli být k sobě více otevřenější.

 

Trochu jsem musel uskromnit své nároky na bagáž, jestli jsem chtěl propašovat něco málo olivového oleje a ořechů sebou do rodné země. Takže má Penny pár hadrů na podlahu co jsem zde nosil jako svá trička, trenýrky apod. Dále odhazuji ještě pár nepotřebných věcí, ale nedal bych ruku do ohně za to že Terry to bude zítra večer lovit v popelnici jako svůj další poklad do sbírky harampádí v garáži.  

 

Naše wrestlerské zápasy s Ugem musí být zajímavější než ty v Las Vegas. Tam se sice v ringu objevují mnohem zajímavější těla, ale co se týče schopností a kreací zápasníků, v tom nemáme konkurenci. Jenom tento týden to byl rozžhavený uhlík spadlý z krbu, šlápnutí do rozkroku, kousání, nebo tahání za ocas. Uhlík jsem odnesl samozřejmě já, trestné šlapání jsem také schytal já, akorát co se týče toho ocasu tak to byla zase moje taktika a v kousání jsme na tom tak stejně. Poslední večerní zápas v „Aréně U Krbu“ Ugo vycítil můj odjezd kvůli zabalené tašce u dveří a když jsem ho povalil na sebe místo aby se snažil vyprostit položil mi hlavu na prsa a zakňučel. Chudák ještě neví že mu odjíždím a on se vypraví za pár dní na opačnou stranu Evropy. Bou v Itálii, já v České Republice a Ugo ve Velké Británii. To se nám ta vlčí smečka pořádně rozdělila, ale nikdy na žádného z nich nezapomenu, přísahám na svoji tlapku Bou a Ugo, mám vás rád.

 

Autor: Martin Janku | sobota 17.11.2012 23:51 | karma článku: 13,17 | přečteno: 832x
  • Další články autora

Martin Janku

Jiráčkův nádech

V mnohých z nás se určitě probudila určitá forma nostalgie a připomněla úspěšné tažení Viktorie Plzeň v pohárové Evropě. Jedním z hlavních tváří spanilé jízdy Evropou byl Petr Jiráček.

2.9.2015 v 2:52 | Karma: 16,53 | Přečteno: 358x | Sport

Martin Janku

Shoďte Švýcary z 12. patra

Dnešní los skupin Evropské ligy usnadnil už tak velmi dobrou cestu za přímým postupem do Ligy mistrů. Právě Švýcaři okupují magické 12. místo v žebříčku pohárového koeficientu a Čeští zástupci je mají na dosah!

28.8.2015 v 17:54 | Karma: 12,90 | Přečteno: 260x | Sport

Martin Janku

Proč přilétá Plekanec?

Nepatřím mezi pivní pupky s názorem protřelého trenéra, ani vysloužilé playery - hokej jsem hrál když mi bylo úctyhodných 6 resp. 7 let - ale k tomuhle se chci vyjádřit nejen mezi "svými" z vlastní hokejové rodiny.

15.5.2015 v 22:12 | Karma: 42,42 | Přečteno: 12465x | Diskuse| Ostatní

Martin Janku

Itálie na ústupu?

Italský fotbal na ústupu ze slávy? To povězte na severu Londýna nebo v Baskicku. Včerejší měření sil top lig Evropy zase potvrdil, že na Apeninském poloostrově fotbal umí a krizí prochází jen po stránce ekonomické.

27.2.2015 v 17:54 | Karma: 13,77 | Přečteno: 366x | Diskuse| Sport

Martin Janku

Subaru Tribeca

Jak jim bylo fauny a flóry dáno, designové oddělení automobilky Subaru jako by měl na starosti samotný králík japonský. Jinak si nedovedu vysvětlit jaký hnus to mohl v roce 2005 v zemi vycházejícího slunce vzniknout.  

17.2.2015 v 17:54 | Karma: 10,76 | Přečteno: 144x | Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1217x
Člen "ztracené generace" nových médií. Nevyzpytatelný cestovatel plný sarkasmu, s pesimistickým pohledem na vše, co ho zajímá i nezajímá. Sportovec tělem i duší a mladý muž s rozhledem starého pána. Jeden obyčejný z neobyčejných.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy