Skryté peklo - Audi SQ5

Poměrně dlouhou dobu mi trvalo, než jsem se rozhodl, které auto, z těch které mi krátce či na delší čas zůstanou pod mou ochranou, mám vybrat pro první “motorový” fejeton. Nechtěl jsem v prvním příspěvku vypadat jako bohém, který

 

Nejedná se ale o žádný nablbý packet s pár kovovými hejblátky v interiéru, ale o opravdu drsnější verzi Qpětky. V jedné z těchto jsem se mohl svézt a zjistit jak velký rozdíl se v ní skrývá. Audi si v interiéru na nic speciálního nehraje, rozdíl oproti standartu je ale znát. Německá automobilka jde přesně svojí cestou a ti co si za S verze připlatí, dostanou opravdu něco navíc. SQ5 se přesto stále hodí na běžný život: vezení rodiny, cesty na hory i předjíždění miliard Oktávek cestou do práce. Jenže to by nebylo, aby hoši z Ingolstadtu tuhle verzi trochu nevylepšili.

Pod kapotou nenajdete 4.2 TFSI ani jiné šílenosti, takže po prvních minutách jízdy jsem si brumlal pod fousem, jak ten benzínový třílitr hezky jede i zní. Chyba lávky, ke každému SUV asi přece jen sedne nafta, tady je pod kapotou známý diesel 3.0, jen má o turbo navíc a to je sakra znát.

SQ5 je jako dostihový kůň. Je velký, ale když sešlápnete pedál až na podlahu, vyletí dopředu jako splašený. Ta síla je naprosto monstrózní a mnohem hmatatelnější, než u konkurentů od AMG. Rodinné SUV s kterým ztrapníte většinu vozového parku ČR? Ano, možné to je.

Ještě větším překvapením je svižnost v nízkých rychlostech. Audi mi k tomu dalo čuchnout hned na prvním větším kruhovém objezdu. Většina velkých a vyšších aut se nerada žene do zatáčky pod plynem, s ledním medvědem byste také nedělali slalom na lyžích. Jenže SQ5 se v půlce okruhu při sešlápnutí plynového pedálu zakousne do asfaltu a vystřelí jako raketa a ve vteřině je ze zatáčky venku. 

Samozřejmě, že SQ5 není sporťák, ale najděte sportovní vůz v kterém svezete tchýni s měsíčním nákupem a navrch vám bude v kufru pobýhat přerostlý labrador. Střední Q je vlastně optimálním poměrem praktičnosti a bezpečnosti. Audi Q7 je příliš mohutné a fádní, řidič i ostatní pasažéři největšího modelu od Audi si připadají jako na palubě výletní lodi a s autem je spojuje vlastně jen kupní smlouva, na druhou stranu nejdrobnější z rodu, Q3 má už moc vychrtlé tvary E. Bučkové. Zlatá střední cesta v tomto případě je právě ta nejlepší.

SQ5 je trefa do černého. V rámci možností se nenajde podobný konkurent. Alpina z Bavorska je bez debat agresivnější, ale to se na SUV nehodí a cena je až vulgární.

SQ5 je vážně jako přerostlé mládě, které si neuvědomuje svoji velikost a sílu, je zběsile nedočkavé a na rodinné SUV je s ním neskutečná zábava a to je právě to, co se mi na tom autě líbí. 

Autor: Martin Janku | pátek 14.11.2014 0:40 | karma článku: 12,26 | přečteno: 813x
  • Další články autora

Martin Janku

Jiráčkův nádech

2.9.2015 v 2:52 | Karma: 16,53

Martin Janku

Shoďte Švýcary z 12. patra

28.8.2015 v 17:54 | Karma: 12,90

Martin Janku

Proč přilétá Plekanec?

15.5.2015 v 22:12 | Karma: 42,42

Martin Janku

Itálie na ústupu?

27.2.2015 v 17:54 | Karma: 13,77

Martin Janku

Subaru Tribeca

17.2.2015 v 17:54 | Karma: 10,76