Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jížní Itálie - Moje malá, velká výprava VI. díl

  Místo kde už pobývám šestý týden se mi zalíbilo. Práce je v celku zajímavá a čím dál víc začínáme poznávat změnu kolem sebe, takže naše realizace nám jde zřejmě od ruky. Vlastně už tak nějak zhruba vím co mě ještě čeká, jelikož pár dní po mém návratu do České Republiky odjíždí i Penny s Terrym a Ugem domů, do Anglie. Takže realizace verandy, dodělání parkoviště, zazimování rostlin, stromů a od listopadu sběr oliv.

 

Jsem na půl Rus.
11.10 čtvrtek

 

Pennino jídlo si nemůžu vynachválit, i přesto že máme každý druhý den brambory, tak se jejich úprava mění a nikdy jsem snad neměl stejnou večeři. V úterý jsme ale měli změnu a pro nás s Penny velmi vítanou. K večeři byla rýže. Když Terry dorazil ke stolu, kde už měl naservírovanou svou porci, zatvářil se jak opice po pozření citronu a odmítal sníst svůj talíř. Nejen proto mi často Penny říká že není čtyřicet sedm let vdaná za muže, ale pořád je to svým způsobem malé dítě.     

 

Dále tu mám dva psy, kteří si mě zamilovali a vzali mezi sebe. Jsme jako smečka a jakmile mám práci někde dál od domu, na okraji pozemku, mám sebou minimálně jednoho strážce. Troufnu si říct že jsem tu hlídanější než prezident České Republiky, to poznal na vlastní kůži pes který přijel k sousedům. Sotva vyskočil z auta a spatřil mě jak kolem sebe šermuju lopatou, vyrazil mým směrem se štěkotem znícím jako útok. To ale hochu zlatá nebyl zrovna dvakrát dobrý nápad. Než jsem ho na to stačil upozornit už jsem za sebou slyšel dupot a vrčení členů mé nové rodiny. Naštěstí psík od sousedů nebyl z nejblbějších, ihned změnil výraz i směr a zpět za sousedovým plotem byl rychleji, než kdy před tím.

 

Co ale za poslední týdny nemusím, jsou výměny názorů s Terrym. Ve všem jsou Britové nejlepší a všechno mají excelentní. Ať se jedná o války, politiku, automobilizmus, formuli 1, nebo technické vynálezy. Poslední slovní bitva se odehrála dnes o pauze na čaj (a Terryho zmrzlinu). Jakmile Terry uslyšel že jsem překvapený z toho jak tady každý vlastní malé auto (Fiesta, Polo, Corsa, Clio, atd.) s dieselovým motorem a že si moje maminka koupila VW Polo s benzínovým motorem, málem spolkl lžičku. Bylo pro mě velmi těžké vysvětlovat mu že u menších aut je benzín pro lidi jako je např. má drahocenná maminka praktičtější a levnější při nákupu i údržbě. Nakonec se mi ho podařilo trochu přesvědčit, když jsem mu řekl že to auto nikdy nebude mít najeto 600 000 km, tak jak on předpokládá u každého vozu.

 

Jako svého dietologa, nebo výživového poradce bych Terryho také opravdu nechtěl. Nejen že by mě utopil v bramborech, ale tvaroh je pro něj tučný sýr, nejlepší je jíst jen dvakrát denně a mnoho dalších jeho zvláštních názorů na stravování.

 

Co je pro něj automatické, že jsem na půl Rus. Na to už jsem si tak trochu zvykl a dnes když jsem kopal příjezdovou cestu dlouhou odhadem šedesát metrů nazval jsem to komunistickým územím. (Jelikož to Terry plánoval udělat už půl roku, ale moc se mu do toho nechtělo.) Z Uga se stal pohraniční strážník a Bou prakticky závora (celý den ležela uprostřed cesty). Takže když Penny volala na oběd a ptala se Terryho kde jsem, odpověděl: Ve východní Evropě.

 

Je toho spoustu v čem máme odlišný názor, ale vždy máme k sobě navzájem respekt a ochotu tomu druhému vše vysvětlit. Jak může říct že neznalost post Jugoslávských zemí je normální?!

Autor: Martin Janku | neděle 28.10.2012 0:50 | karma článku: 12,93 | přečteno: 934x
  • Další články autora

Martin Janku

Jiráčkův nádech

V mnohých z nás se určitě probudila určitá forma nostalgie a připomněla úspěšné tažení Viktorie Plzeň v pohárové Evropě. Jedním z hlavních tváří spanilé jízdy Evropou byl Petr Jiráček.

2.9.2015 v 2:52 | Karma: 16,53 | Přečteno: 358x | Sport

Martin Janku

Shoďte Švýcary z 12. patra

Dnešní los skupin Evropské ligy usnadnil už tak velmi dobrou cestu za přímým postupem do Ligy mistrů. Právě Švýcaři okupují magické 12. místo v žebříčku pohárového koeficientu a Čeští zástupci je mají na dosah!

28.8.2015 v 17:54 | Karma: 12,90 | Přečteno: 260x | Sport

Martin Janku

Proč přilétá Plekanec?

Nepatřím mezi pivní pupky s názorem protřelého trenéra, ani vysloužilé playery - hokej jsem hrál když mi bylo úctyhodných 6 resp. 7 let - ale k tomuhle se chci vyjádřit nejen mezi "svými" z vlastní hokejové rodiny.

15.5.2015 v 22:12 | Karma: 42,42 | Přečteno: 12465x | Diskuse| Ostatní

Martin Janku

Itálie na ústupu?

Italský fotbal na ústupu ze slávy? To povězte na severu Londýna nebo v Baskicku. Včerejší měření sil top lig Evropy zase potvrdil, že na Apeninském poloostrově fotbal umí a krizí prochází jen po stránce ekonomické.

27.2.2015 v 17:54 | Karma: 13,77 | Přečteno: 366x | Diskuse| Sport

Martin Janku

Subaru Tribeca

Jak jim bylo fauny a flóry dáno, designové oddělení automobilky Subaru jako by měl na starosti samotný králík japonský. Jinak si nedovedu vysvětlit jaký hnus to mohl v roce 2005 v zemi vycházejícího slunce vzniknout.  

17.2.2015 v 17:54 | Karma: 10,76 | Přečteno: 144x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

OBRAZEM: Jako kolonie na Marsu. Prach ze Sahary zbarvil Athény do oranžova

24. dubna 2024  12:07

Obloha nad jižním Řeckem se zbarvila do oranžova. Akropoli a další athénské památky zahalila v...

Policie rozbila gang falešných bankéřů. Volali z Ukrajiny, obrali stovky důvěřivců

24. dubna 2024  12:03

Královéhradečtí policisté rozkryli organizovanou skupinu, která má na svědomí podvody tzv....

Nové centrum pomůže rodinám se vzácným onemocněním. Inspirace přišla z Norska

24. dubna 2024  11:45

Psychologickou a sociální podporu nabízí pacientům se vzácným onemocněním a jejich rodinám první...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1217x
Člen "ztracené generace" nových médií. Nevyzpytatelný cestovatel plný sarkasmu, s pesimistickým pohledem na vše, co ho zajímá i nezajímá. Sportovec tělem i duší a mladý muž s rozhledem starého pána. Jeden obyčejný z neobyčejných.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy